Kisah ku mengenai kepentingan Emas

Kisah ku mengenai kepentingan Emas

Saya menyedari tentang pentingnya emas dalam kehidupan ini agak lambat juga. Beli emas pun hanya sekadar untuk isteri pakai sebab orang lelaki mana boleh pakai barang kemas emas ni.

Kelantan, City of Dinar

Jika anda pernah ke Kelantan terutama di Pasar Siti Khadijah, anda akan dapati bahawa ramai usahawan wanita kelantan yang barang kemas emas nya sampai ke Pangkal Lengan. Itu kelebihan orang Kelantan. Kesedaran tentang Emas sebagai asas simpanan masa depan sejak dari dulu lagi.
Berbalik kepada cerita saya, saya menyedari hal ini setelah kawan-kawan saya dikalangan usahawan yang suka bergiat dengan perniagaan. Salah satu perniagaan yang dijalankan adalah menjual/beli emas especially Rantai Emas 999.

Mulanya, saya tidak mempedulikan perniagaan mereka hinggalah saya melihat passive income mereka yang cukup mantap sekali. Sebagai jurutera atau merangkap Konsultant, saya lebih gemar bekerja makan gaji dan hanya mengharapkan gaji bulanan. Ini adalah idea yang sangat teruk dan sehingga kini ia amat mengecewakan saya dan selalu bertanya "Kenapa saya lambat sedar"?

Bermula nya pada tahun lepas, setelah dikeliling oleh kawan-kawan yang mempromosi kan gold bar Public Gold dan rantai emas 999. Saya agak skeptikal pada mula dengan modal permulaan yang agak besar pada permulaannya sebagai dealer. Duit nya ada tapi budget itu saya kumpul untuk deposit bagi flat/apt bagi pelaburan hartanah pertama saya.

Beberapa hari sebelum berakhirnya tahun 2010, saya dengan rakan sepejabat melawat sendiri Ofis Public Gold di Sunway. Keadaan nya agak sesak pada masa itu tetapi saya gagahi dengan bertanya tentang Public Gold. Walaupun sebelum ni, saya sudah mengetahui apakah produk-produk emas yang dikeluarkan oleh Public Gold. Untuk kali ini, saya bertanya tentang detil sebagai dealer Public Gold.

Dealer Public Gold

Apabila mengetahui terms and condition sebagai Dealer Public Gold, saya dan rakan sekerja telah mendaftar diri sebagai Dealer Public Gold. Hati bercampur baur, nak masuk ke tidak? Adakah ini peluang terbaik untuk saya. Jumlah permulaan 20 ribu menjadi persoalan. Walaupun budget itu ada tapi hati masih berbelah bagi.

Pada masa yang sama, Eksekutif Pemasaran Public Gold telah memberitahu saya tentang Skim Pinjaman Mudah atau EPP untuk bakal dealar untuk 4 kali bayaran dengan caj tambahan RM103. Oleh kerana saya tidak membawa check semasa pendaftaran itu. Bayaran ansuran telah diberikan.

Tetapi saya telah membayaran kesemua jumlah tersebut dalam masa 2 bulan sahaja dan semua stok emas itu telah saya perolehi.

Modal RM20,000 je

Dengan Modal lebih kurang RM20,000 pada masa itu, saya mendapat stok emas 6 x 20gm Gold Bar 999 and 2 x 1 dinar.

Setelah difikirkan balik, modal RM20,000 tidaklah sebesar mana dibandingkan peluang untuk menjana pendapatan dari kenaikan dan juga jualan emas itu sendiri.

Kebaikan untuk menjadi dealer public Gold and melabur adalah seperti dibawah.












Jika Anda berminat untuk menjadi Dealer/Agen Public Gold, sila WASAP saya!

----------------------------------------------
Nizam / 0136408906
Introducer PG Code : PG005353
Active PublicGold Dealer
----------------------------------------------