Kenapa Perlu Simpan EMAS at least 1 Gram Sebulan

Kenapa Perlu Simpan EMAS at least 1 Gram Sebulan


Mentor saya telah berkongsi maklumat ini dengan saya untuk anda:

ROBERT KIYOSAKI-NEW RULES OF MONEY VS OLD METHOD


1. Nilai wang kertas yang US tipu pada tahun 1971 itu sendiri saban tahun nilainya JATUH. Lebih teruk lagi harga barang sentiasa MENINGKAT. Pakar ekonomi bagitahu bahasa mudahnya adalah INFLASI.

2. Idea MENYIMPAN wang kertas di dalam bank mahupon dibawah bantal adalah LAPUK. Idea BARU adalah "HEDGING" atau PELINDUNG NILAI. Dalam jenis apa? Minyak? Emas? Perak? Masih keliru? Google je graph.


===================

● Jika anda sekarang mempunyai duit RM1,000,000 dalam bank, 10 tahun lagi, nilai RM1 juta itu akan turun setaraf dengan nilai RM100,000.

● Lihat sendiri perbelanjaan setiap tahun masa pergi pasar ramadhan. Jika tahun sebelum ini dengan RM20 boleh beli macam-macam tapi sekarang, nilai barang yang dulu RM20, nak dapat kena belanja dalam RM40.

● Mengapa simpan duit tak bijak sekarang, setiap tahun nilai duit kita jatuh dan inflasi meningkat. Inilah masanya orang kaya bertambah kaya sebab orang kaya jual barang meningkat inflasi.

● Contohnya jika seorang tauke station minyak naik harga sebab inflasi, bermakna dia bertambah kaya sebaliknya kita bertambah miskin sebab nak kena bayar tauke minyak beli minyak.

● Cadangan terbaik untuk tidak menyebabkan nilai duit anda tak jatuh ialah JANGAN SIMPAN DUIT sebaliknya BELI EMAS untuk kekalkan nilai duit.

● Contoh paling terbaik ialah beli emas untuk anak. Bayangkan anak yang berumur setahun belikan emas untuk dia 100 gram yang kalau sekarang ni harganya RM18,000. Nanti bila dia dah umur 20 tahun mana tahu dah jadi RM100,000….Wallahualam.



BAGAIMANA DAN APA YANG PERLU ANDA LAKUKAN?


1. Tarik cepat-cepat wang untuk simpanan emas anda setiap bulan, baki, barulah bayar bil.

● 1gram 1bulan. kalau mampu boleh lebihkan. 1tahun dah ada 12gram. 10 tahun dah ada 120g. pejam celik je

2. Kongsi maklumat ini kepada orang ramai


Kami hanya menyampaikan. Selebihnya terpulang kepada diri masing-masing. Semoga bermanfaat.

Kredit : Mazlifah Omar