Jadikan Emas sebagai Sahabat dan bukan menjadi Hamba Emas.
Emas - Komoditi terbaik untuk Simpanan Masa Depan

Hubungi: Nizam - WA 0136408906 atau wasap https://wasap.my/60136408906/emas
Introducer PG Code: PG005353
Senang je Daftar percuma disini

Breaking

Post Top Ad

Wednesday, 17 March 2021

Simpan emas ni tiada dividen

Simpan emas ni tiada dividen ya. 

Ya, tiada dividen. So, jangan percaya kalau ada orang offer dapat dividen. 

Sebab itu pelaburan emas ni unik sikit. 

Nak kata untung macam main saham dekat Bursa tu tidak lah. 

Tapi yang untungnya adalah bila kita dapat kekalkan nilai duit yang kita ada.

Sesetengah orang menganggap Gold is the indicator.

Kenapa indicator? Sebab nilai dia hampir tak susut dari dulu sampai sekarang. 

Tak faham?

Macam ni, orang selalu bagi analogi yang mudah. 

Harga kambing pada tahun 2010 adalah lebih kurang RM 600 seekor. Harga 1 Dinar pada waktu itu pun adalah lebih kurang iaitu RM 645.

Tahun 2020, harga kambing telah naik jadi lebih kurang RM 800 - RM 1000. Sama juga dinar😃. Harini, harga 1 Dinar adalah RM 1056. Masih lagi boleh beli kambing seekor😃.

Bayangkan 10 tahun lepas anda tukarkan duit anda RM 600 kepada 1 Dinar, anda masih lagi boleh beli seekor kambing😃

Tapi kalau anda simpan dalam bentuk duit iaitu RM 600? adakah anda dapat beli pada hari ini? 

Begitulah.

No comments:

Post a comment

Post Top Ad

Pages