Jadikan Emas sebagai Sahabat dan bukan menjadi Hamba Emas.
Emas - Komoditi terbaik untuk Simpanan Masa Depan

Hubungi: Nizam - WA 0136408906 atau wasap https://wasap.my/60136408906/emas
Introducer PG Code: PG005353
Senang je Daftar percuma disini

Breaking

Post Top Ad

Friday, 25 June 2021

Teori Ketirisan Tunai

✅ Duit yang kita simpan boleh tiris, bocor, habis atau hilang dalam sekelip mata tanpa kita sedari melalui beberapa cara.
❤️ Simpanan tunai boleh habis jika dibelanjakan sendiri oleh kita pada perkara kehendak, bukan keperluan.
✅ Ada duit, ada je idea untuk dihabiskan duit tu. Betul tak? Kadang-kadang bila takde duit, kita boleh tenang. Tapi dengan adanya duit, jiwa kita jadi kacau.
✅ Lebih parah kalau hidup kita dibayangi oleh 'syaitan besar' iaitu kad kredit, kad debit dan yang sewaktu dengannya.
❤️ Simpanan tunai juga boleh surut kerana ada orang yang suka meminjam dengan kita. Kalau bayar tak apa lagi. Ini tak, kita pulak yang terpaksa mengemis menagih hutang kita supaya dibayar.
✅ Orang yang tiada simpanan memang akan suka meminjam. Elak diri kita dari jadi orang yang teruk macam tu.
✅ Duit kita juga boleh tiris jika otak kita asyik fikir nak melabur saja. Asal ada duit, fikir nak melabur. Asal ada duit fikir nak melabur. Padahal itu aje la duitnya yang ada pun.
✅ Sebelum buat apa-apa dengan duit kita, fikir macamana nak selamatkan ia terlebih dahulu.
✅ Kalau nak terlibat dengan apa-apa aktiviti yang melibatkan duit sekalipun, pastikan ia terlebih dahulu dibelanjakan untuk ilmu pengetahuan. Beli buku dan baca. Bayar yuran seminar dan belajar.
✅ Jika kita sibuk nak melabur, kita akan mudah ditipu terutamanya oleh scammer dan skim cepat kaya. 
❤️ Duit semakin lama semakin merosot nilainya. Duit yang sama banyak pada masa dahulu tidak boleh membeli benda yang sama pada masa sekarang.
✅ Aiskrim cornetto yang sama besar dulu hanya berharga 80 sen. Tapi sekarang paling murah ialah RM2.50. 
✅ Adakah harga aiskrim cornetto makin mahal? Tidak. Nilai duit lah yang sebenarnya makin kecil dan surut.
✅ Hari ini dengan RM500,000 kita hanya boleh membeli sebuah apartment di Kuala Lumpur. Bayangkan lagi 10 tahun, apa lah sangat yang kita mampu beli dengan duit sebanyak itu?
Fikir-fikirkanlah.

Jom mulakan simpanan emas sekarang. Daftar PERCUMA je.

Saya bantu tuan/puan dengan senyuman 😊

👉NIZAM @ TOKPERAIHEMAS

Klik link WhatsApp: http://gap.wasap.my
Telegram Channel : https://t.me/simpangold
Link Kad Bisnes : http://linktr.ee/tokperaihemas 

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Pages