Beli Emas ni Rugi ke

Beli Emas ni Rugi ke


 DAH RUGI KE ? 


1️⃣ Emas bukan beli barang habis pakai terus buang. Kita hanya tukar duit jadi emas. Harta bertambah dalam bentuk gram emas. Rugi ke?


2️⃣ Kalau simpan duit, duit tu mesti dah habis kita belanja. Sebab naluri duit ialah belanja bagi habis. Bila beli emas, duit dapat diselamatkan. Sebab naluri emas ialah simpan dan kumpul lagi. Rugi ke?


3️⃣ Bagusnya simpan emas, kita akan ingat zakat emas. Padahal kalau simpan duit pun kena bayar zakat juga. Zakat ni indikasi bagi orang yang kaya. Kita dapat bantu ramai orang lain dengan duit zakat kita. Rugi ke?


4️⃣ Nilai emas meningkat jangka panjang. Lagi banyak emas kita, lagi kaya kita. Lagi lama kita simpan emas kita, lagi meningkat nilai kekayan kita. Rugi ke?


5️⃣ Ramai orang berhempas pulas nak simpan duit tapi gagal. Simpan sikit, dah habis kena rompak dengan diri sendiri. 1000 pun susah lekat . Tapi bila kita simpan dalam bentuk emas dah capai RM60,000 nilainya, memang amazing. Maksudnya kita dah berjaya simpan duit. Rugi ke?


6️⃣ Orang yang ada duit, tak semestinya ada emas. Tapi orang yang ada emas, dah pasti akan ada duit. Sebab emas tu sendiri adalah duit. Ia akan tolong kita bila kita terdesak. Rugi ke?


7️⃣ Emas adalah aset paling bagus, mudah dan murah untuk dimiliki. Ia juga mudah dicairkan bila terdesak tak kira la sama ada kita perlu jual atau gadai saja emas tersebut. Ia akan jadi duit. Rugi ke?


8️⃣ Jangan sesekali ambil langkah yang salah dengan melabur tak tentu hala. Nanti habis semua duit simpanan lebur. Nak kumpul sikit punya susah. Tapi nak habiskan dalam sekelip mata pun boleh. So, emas ni akan selamatkan duit kita dari pergi ke tempat yang tak sepatutnya, dan ia salah satu pelaburan jangka panjang paling selamat. Rugi ke?


9️⃣ Sebenarnya, apa yang perlu dibuat oleh orang yang ada emas selain daripada konsisten menambah gram emas ialah upgrade ilmu tentang emas. Ilmu sebenarnya akan menyebabkan seseorang itu jadi kaya dan tenang. Beli buku dan baca. Join seminar dah belajar. Buka youtube dan tengok klip-klip video tentang emas dan kewangan. Barulah untung besar. Ke rugi?


Semoga Bermanfaat.


 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐩𝐞𝐧𝐝𝐚𝐟𝐭𝐚𝐫𝐚𝐧 𝐏𝐄𝐑𝐂𝐔𝐌𝐀 :

http://pg.mdnizam.com


𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐛𝐚𝐧𝐭𝐮 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬 𝐏𝐌 𝐬𝐚𝐲𝐚 :

www.wasap.my/60136408906/naksimpanEmas


𝐁𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐥𝐚𝐲𝐚𝐫𝐢 𝐰𝐞𝐛𝐬𝐢𝐭𝐞 𝐬𝐚𝐲𝐚 :

https://publicgold.com.my/index.php?route=dealer/page&pgcode=PG005353 &lang=ms


𝐍𝐚𝐤 𝐛𝐚𝐜𝐚 𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡 𝐛𝐚𝐧𝐲𝐚𝐤 𝐓𝐢𝐩𝐬 𝐄𝐦𝐚𝐬 𝐃𝐚𝐧 𝐊𝐞𝐰𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧, 𝐣𝐨𝐢𝐧 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐧𝐞𝐥👇

https://linktr.ee/tokperaihemas